Cura de slabire

Trimis la data: 2003-01-09 Materia: Diverse Nivel: Gimnaziu Pagini: 3 Nota: / 10 Downloads: 4638
Autor: Rafaella Dimensiune: 4kb Voturi: Tipul fisierelor: doc Acorda si tu o nota acestui referat: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
vezi mai multe detalii vezi mai putine detalii
Raporteaza o eroare
"Cura de slabire"
Uitandu-te atent la trecatorii de pe strada, mai ales acum vara, vei observa un numar enorm de oameni, care au stratul adipos cu mult depasit peste normal. Cauzele acestui fenomen, nedorit de nimeni, este: lipsa de miscare si mai ales alimentatia incorecta, care este foarte bogata in grasimi si zaharuri.
"Cura de slabire"

"Cura de slabire"

1. Pe unii nu-i intereseaza absolut deloc cum arata, pentru ei cel mai important lucru este sa aibe stomacul plin de cat mai multe "bunatati". Unii dintre ei se trezesc din aceasta stare doar in momentul in care excesul de grasime provoaca dereglari mari in organism si atunci devin pacientii obisnuiti ai spitalelor si policlinicilor. In aceasta situatie de multe ori mare lucru nu se mai poate face.

"Cura de slabire"
2. Altii sunt constienti ca surplusul de grasime nu este bun, sunt prea comozi ca sa urmeze un program de gimnastica si sa adopte un regim sanatos de alimentatie. Ei, de fapt, vor ajunge mai devreme sau mai tarziu in grupa celor din categoria mai sus amintita (pacienti ai spitalelor).

"Cura de slabire"
3. A 3-a categorie ar fi cei care sunt constienti ca nu e bine cum arata si sa straduiesc sa faca ceva. Ei adopta tot felul de metode si programe de slabire, dar de cele mai multe ori, poate nu exagerez cand spun ca in 90% din cazuri, ei dau gres in tentativa lor de slabire pentru ca metoda adoptata nu este buna. Unii persevereaza mai mult in astfel de cautari, altii mai putin, dar pana la urma toti vor abandona.

"Cura de slabire"
De ce sunt totusi asa de multe esecuri ? Explicatia este una singura: toti acesti indivizi sunt creduli si adopta, fara sa verifice tot felul de metode, care de fapt nu au nici o baza stiintifica. Toate aceste metode de slabire au ceva comun care nu tine cont de nevoile individului, ele propun diminuarea greutatii nesemnificativ, care rezulta in mare parte din pierderea apei, micsorarea masei musculare, diminuarea alimentelor nutritive din corp si reducerea masei gastrointestinale.

Surprinzattor, aceste metode ne reduc in final decat prea putin din masa de grasime. Cercetarile stiintifice din ultimii ani au stabilit ca pentru a reduce la maxim masa grasoasa, mentinand un potential de performanta atletica si o sanatate excelenta este esential o abordare multi factoriala a unor factori ca: individualitatea fiecarei persoane, regimul alimentar si anumite suplimente alimentare.

Ca in orice program de sanatate fiecare individ va obtine rezultate corespunzatoare efortului depus. Pe scurt putem spune ca un program eficace de slabire (pierdere e grasime si nu de masa musculara) trebuie sa cuprinda:

1. Un program de miscari aerobice; aproximativ 40 min. de 3-4 ori/saptamana. Intensitatea efortului pe care trebuie sa-l depuneti este in concordanta cu ritmul cardiac (puls). Acesta trebuie mentinut timp de 20 minute in fiecare sedinta de 3-4 ori/saptamana. Procentul minim pentru a pastra o buna forma aerobica este in general stabilit la 65% din ritmul cardiac maxim. Puteti calcula obiectivul dumneavoastra de ritm cardiac astfel: (220 - varsta dumneavoastra) x 0,65 = Puls exemplu pentru un individ de 40 de ani acesta va fi: (220 - 40) x 0,65 = 117 batai/min.

Programul de exercitii trebuie urmat in urmatoarea ordine:

1. exercitii de intindere - cateva minute
2. exercitii usoare de incalzire - 5-10 minute
3. exercitii intense la ritmul cardiac prescris - 20 minute
4. exercitii usoare si de intindere, pentru perioada de relaxare de 5 minute

Intrarea intr-un astfel de program se face treptat. Pentru mentinerea si chiar cresterea masei musculare se recomanda si introducerea unor programe de exercitii anaerobe de 2-3 ori/saptamana.

2. Un regim alimentar adecvat scopului propus - scaderea masei grasoase. Pentru a stabili un astfel de regim alimentar sunt necesare unele cunostiinti legate de nutritie si anume despre: proteine, glucide, lipide, calorii, metabolism bazal, alimente, etc. Un astfel de regim nu inseamna in nici un caz "a rabda de foame", din contra se mananca bine, reducand insa grasimile la minim si consumand carbohidrati complexi.

A manca putin, respectiv a rabda de foame, inseamna a lipsi corpul de principiile nutritive de baza: proteine, vitamine, minerale. Acest lucru va afecta negativ sanatatea ducand la imbolnaviri. In aceasta perioada se recomanda a se consuma alimenta bogate in proteine si sarace in grasimi si glucide, cum este: pieptul de curcan, pestele slab, albusul de ou, care vor mentine cel putin masa musculara si vor permite topirea grasimii corporale.

Nota explicativa
Referatele si lucrarile oferite de Referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Referat.ro te invata cum sa faci o lucrare de nota 10!
Linkuri utile
Programeaza-te online la salonul favorit Descarca gratuit aplicatiile pentru iOS si Android Filmulete haioase Filme, poante si cele mai tari faze Jocuri Cele mai tari jocuri de pe net Referate scoala Resurse, lucrari, referate materiale pentru lucrari de nota 10
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

Referat.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat politica de confidentialitate pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles