Efectele alimentelor

Trimis la data: 2013-02-03 Materia: Biologie Nivel: Facultate Pagini: 4 Nota: / 10 Downloads: 42
Autor: Coada nicolae Dimensiune: 17kb Voturi: Tipul fisierelor: doc Acorda si tu o nota acestui referat: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
vezi mai multe detalii vezi mai putine detalii
Raporteaza o eroare
Nu este nicio surpriza ca ceea ce mancam are un efect direct asupra modului in care ne simtim, atat fizic, cat si psihic. Cateva studii recente au sugerat faptul ca dieta mediteraneana ar putea sa ne protejeze impotriva depresiei. Pentru ca in aceasta zona cazurile de depresie sunt mult mai rare decat in restul lumii, cercetatorii sunt de parere ca dieta mediteraneana, bogata in fructe, legume, peste, nuci, cereala integrale si ulei de masline ajuta la mentinerea unui psihic sanatos.

Desi depresia nu depinde de un singur factor, o alimentatie corecta este primul si cel mai eficient pas in prevenirea, dar si tratarea cazurilor moderate de depresie. De cele mai multe ori, deficientele de anumiti nutrienti, precum vitamine, minerale sau acizi grasi, pot cauza sau pot predispune la aparitia depresiei. Cercetatorii spanioli de la Universitatile Las Palmas si Navarra au studiat un grup de 10.094 de persoane pe parcursul a patru ani si au descoperit ca persoanele care urmau o dieta mediteraneana clasica erau cu 30% mai putin predispuse de a dezvolta o forma de depresie.

Un studiu asemanator a fost condus si in Marea Britanie, rezultatele fiind aceleasi: persoanele care mancau in stil mediteranean erau cu 30% mai putin predispuse de a fi depresive. "Este foarte posibil ca aceasta combinatie de acizi grasi omega 3, impreuna cu alte grasimi nesaturate si antioxidantii din uleiul de masline si nuci, flavonoidele si alti fitonutrienti din legume si verdeturi, dar si vitaminele din grupa B care se regasesc in dieta mediteraneana clasica sa aiba un efect protector impotriva depresiei", au declarat coordonatorii studiului efectuat in Spania.

Alimente bogate in seleniu Studiile au mai aratat ca exista o legatura stransa intre aparitia depresiei si nivelul scazut de seleniu din organism. Cerealele integrale, cat mai putin rafinate, carnea, ouale si nucile reprezinta surse importante de seleniu. Cantitatea zilnica recomandata de seleniu este de 0.06mg pentru femei si 0.07 pentru barbati. Pest Acizii grasi care se gasesc in peste sunt esentiali pentru sanatatea inimii, pentru creier, dar si pentru starile psihice pe care le avem. Omega 3 si omega 6 sunt nutrienti ce nu pot fi produsi de organism, singura modalitate de a beneficia de o cantitate suficienta fiind alimentatia bogata in peste gras precum somon, ton, macrou, dar si in seminte de dovleac, in sau rapita.

Nota explicativa
Referatele si lucrarile oferite de Referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Referat.ro te invata cum sa faci o lucrare de nota 10!
Filmele zilei
Linkuri utile
Programeaza-te online la salonul favorit Descarca gratuit aplicatiile pentru iOS si Android Filmulete haioase Filme, poante si cele mai tari faze Jocuri Cele mai tari jocuri de pe net Referate scoala Resurse, lucrari, referate materiale pentru lucrari de nota 10 Bacalaureat 2019 Vezi subiectele examenului de Bacalaureat din 2019 Evaluare Nationala 2019 Ultimele informatii despre evaluare nationala
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

Referat.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat politica de confidentialitate pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles