Rezistenta in handbal

Trimis la data: 2011-11-05 Materia: Diverse Nivel: Liceu Pagini: 2 Nota: / 10 Downloads: 290
Autor: Olaru Adryana Dimensiune: 11kb Voturi: Tipul fisierelor: doc Acorda si tu o nota acestui referat: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
vezi mai multe detalii vezi mai putine detalii
Raporteaza o eroare
Rezistenta face parte din categoria calitatilor motrice labile, usor perfectibile si reprezinta capacitatea organismului de a efectua un timp indelungat eforturi fizice.

Rezistenta este conditionata de:capacitatea sistemului nervos de a coordona aparatul locomotor si functiile vegetative;adaptarea la efort a sistemului cardiovascular si respirator; calitatea surselor energetice si a metabolismului muscular energia anaeroba alactacida
energia anaeroba lactacida;energia aeroba;factori psihici (vointa)

Forme de manifestare a rezistentei sunt: rezistenta la efort la intensitate mica; rezistenta la efort de intensitate medie; rezistenta la efort de intensitate mare; rezistenta la efort de intensitate submaximala;rezistenta la efort de intensitate maximala

In antrenamentele cu copiii si juniorii III folosirea eforturilor cu intensitate maximala trebuie sa se faca cu prudenta.Cu juniorii I si II se pot utiliza cu curaj aceste eforturi, deoarece organismul acestora face fata cu succes acestor solicitari. In cadrul unui ciclu saptamanal se pot planifica chiar doua lectii in care intensitatea efortului poate fi submaximala sau chiar maximala.

Metode folosite pentru dezvoltarea rezistentei: Metoda cresterii duratei:se bazeaza pe cresterea treptata a volumului de lucru.
2. Metoda cresterii tempoului:cresterea progresiva a intensitatii efortului de la un ciclu saptamanal la altul;se face in functie de starea de antrenament;se realizeaza prin accelarea actiunilor.

Metoda cu intensitate variabila:se caracterizeaza prin modificarea intensitatii, cu pastrarea duratei de lucru;stabilirea intensitatii se face in functie de posibilitatile sportivilor;are rezultate dupa accidentari, la revenirea in activitatea sportiva.

Metoda antrenamentului cu intervale: impartirea de lucru in reprize de efort alternate cu reprize de odihna;durata reprizelor, a pauzelor si intensitatea efortului se face in functie de adaptarea organismului la efort;se utlizeaza la juniori II, I si seniori;reprizele sunt 15-30", pauze de 1-1,5 min , 6-8 reprize intr-un antrenament.

Nota explicativa
Referatele si lucrarile oferite de Referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Referat.ro te invata cum sa faci o lucrare de nota 10!
Linkuri utile
Programeaza-te online la salonul favorit Descarca gratuit aplicatiile pentru iOS si Android Filmulete haioase Filme, poante si cele mai tari faze Jocuri Cele mai tari jocuri de pe net Referate scoala Resurse, lucrari, referate materiale pentru lucrari de nota 10
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

Referat.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat politica de confidentialitate pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles