Ziua internationala a alimentatiei

Trimis la data: 2012-11-28 Materia: Biologie Nivel: Gimnaziu Pagini: 3 Nota: / 10 Downloads: 0
Autor: aurora Dimensiune: 18kb Voturi: Tipul fisierelor: doc Acorda si tu o nota acestui referat: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
vezi mai multe detalii vezi mai putine detalii
Raporteaza o eroare
Nutritia, echivalenta cu notiunea de metabolism, se defineste prin totalitatea modificarilor suferite de o substanta alimentara introdusa in organism, in scopul mentinerii vietii si perpetuarii speciei.Trebuie sa-ti impui tu singur o alimentatie sanatoasa, corecta si rationala, fara constrangeri, dar si fara abuzuri, Hrana ta, adica mancarea si bauturile pe care le consumi de cateva ori pe zi, e bine sa fie echilibrata: nici excesiva, nici saraca in substante nutritive.

Pentru a creste armonios si a avea un trup suplu, puternic, frumos, trebuie sa consumi alimente variate cate putin din fiecare. Daca mananci dupa instinctul nesatios al poftei si consumi, de pilda, multe ciocolate, prajituri sau inghetate, s-ar putea ca, mai tarziu, sa regreti amarnic. Daca iti plac mult mancarurile si preparatele grase, painea, pastele fainoase, smantana, untul, frisca- trebuie sa fii atent!

Consumate in cantitati mari, aceste alimente tentante ( cui nu-i plac?) pot provoca, mai apoi deteriorarea starii de sanatate. Cum? Intai te poti ingrasa si, ca urmare, e posibil sa contactezi boli cardiovasculare, diabet, hipertensiune arteriala, hepatita, obezitate si chiar cancer. Inca din copilarie trebuie sa-ti impui, prin vointa, sa nu te ingrasi; dimpotriva, sa fii zvelt, armonios construit, placut in relatiile cu cei din jur.

De exemplu, daca n-ai timp de sport si miscare, daca stai mult la calculator sau la masa de lucru si ai tendinta de ingrasare, cantareste-te imediat si ia singur o hotarare. In aceasta situatie, alimentele consistente pe care ti le-a pus in mancare bunica sau mama trebuie sa-ti dea de gandit. Treci repede la dieta, alearga, fa sport, iar grasimile depuse inutil dispar ca prin minune! Si astfel corpul tau isi reduce greutatea. Cantarul vorbeste!

Exista ceea ce numim o... sanatate a alimentatiei. Suntem ceea ce mancam!Corpul nostru are nevoie, pentru a creste si capata energia necesara muncii, invataturii, de alimente diverse, de substante nutritive, dar in cantitati potrivite.
Se recomanda, de catre medicii nutritionisti, cateva mese echilibrate, in care alimentele diferite se completeaza in meniul zilnic.

Substantele de baza din mancare, absorbite de intestin, sunt: proteinele, glucidele, lipidele. Din copilarie trebuie sa le cunosti!Proteinele sunt cele care construiesc trupul nostru, gasindu-se in muschi, oase, piele, creier, ficat, inima. Noi le luam din alimentele de origine vegetala( fasole, mazare, nuci, cereale, soia). Si totusi, nu trebuie sa exageram consumul de proteine, ele trebuind sa totalizeze doar 20% din alimentatia noastra zilnica. Un elev, aflat in crestere, are nevoie numai de 100 g de proteine pe zi.

Glucidele, adica substantele dulci, sunt o sursa importanta de energie pentru copil si adolescent, dar nici aici nu trebuie sa exageram. Fiecare tanar stie asta! Luati glucidele mai putin din dulciuri( ciocolate, inghetate ) si mai mult din fructele si legumele proaspete, din cereale sau lapte. Si nu uitati ca exista glucide si in alimentele care n-au gust dulce, cum ar fi painea si cartofii; insa si acestea ingrasa.

Lipidele se gasesc mai ales in grasimi. Cu exceptia legumelor si fructelor, toate produsele alimentare contin grasimi, mai mult sau mai putin. Feriti-va de cele foarte gustoase! Grasimile(lipidele) se gasesc din belsug in: carnea de porc, in pestele gras( somn, crap, somon), in unt, smantana, branzeturi grase, laptele natural. Sunt mai degraba preferate si sanatoase grasimile din produsele vegetale( nuci, arahide, uleiuri, mai ales uleiul de masline). Daca nu le puteti evita, macar consumati-le in cantitati moderate ( doar 20% din alimentatia zilnica).

Vitaminele sunt substante esentiale pentru crestere si mentinerea starii de sanatate a tanarului.Se stie ca, in lipsa acestora, o persoana n-ar putea supravietui decat cateva luni. De altfel, chiar cuvantul vitamine provine de la cuvantul latinesc vita, care inseamna viata. Cele mai multe se afla in verdeturi, legume, fructe. In general, se cunosc peste 20 de vitamine, cele mai cunoscute fiind vitaminele A, B, C, D, K.Vitamina A favorizeaza o vedre buna, cresterea corpului. Se gaseste in unt, untura de peste, galbenusul oului, in radacini de morcov, in caise, rosii, piersici.

  • pag. 1
  • pag. 2
  • pag. 3

Nota explicativa
Referatele si lucrarile oferite de Referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Referat.ro te invata cum sa faci o lucrare de nota 10!
Filmele zilei
Linkuri utile
Programeaza-te online la salonul favorit Descarca gratuit aplicatiile pentru iOS si Android Filmulete haioase Filme, poante si cele mai tari faze Jocuri Cele mai tari jocuri de pe net Referate scoala Resurse, lucrari, referate materiale pentru lucrari de nota 10 Bacalaureat 2019 Vezi subiectele examenului de Bacalaureat din 2019 Evaluare Nationala 2019 Ultimele informatii despre evaluare nationala
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

Referat.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat politica de confidentialitate pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles