Durerile Musculare

Trimis la data: 2011-06-28 Materia: Agronomie Nivel: Facultate Pagini: 7 Nota: / 10 Downloads: 30
Autor: Alice Tudorescu Dimensiune: 19kb Voturi: Tipul fisierelor: doc Acorda si tu o nota acestui seminar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
vezi mai multe detalii vezi mai putine detalii
Raporteaza o eroare
Durerea poate afecta oricare dintre cei 600 sau mai multi muschi ai corpului uman, resimtindu-se ca o contractura, o sensibilitate excesiva sau o crampa. In toate aceste cazuri, de vina este suprasolicitarea: va antrenati prea mult, prea devreme sau prea des. Masuri profilactice (extras din "Medicii va recomanda", 2005):Luati-o incetisor, depinde de la caz la caz cata odihna trebuie sa acordati muschilor. Pentru o crampa pot fi suficiente cateva minute iar o intindere severa poate dura saptamani.
Referate similare: Nu exista seminarii similare

Folositi o punga cu gheata. Gheata este primul ajutor contra umflaturilor si ar trebui recurs la ea imediat dupa ce s-a produs leziunea.Se recomanda aplicarea unei pungi cu gheata infasurate intr-un prosop 20 de minute, de cateva ori in decursul zilei. Indepartati gheata de zona afectata cel putin tot atat timp cat o tineti.

Gheata duce la vasoconstrictie si constrictia indelungata a unui vas sangvin nu este buna pentru ca puteti omori tesutul viu din acea zona.
Continuati cu caldura. Caldura dilata vasele sangvine si grabeste vindecarea. Nu treceti de la rece la cald prea repede, pentru ca zona afectata sa nu se umfle.

Infasurati-o. Un bandaj elastic va impiedica inflamarea. Nu strangeti prea tare, ca sa nu apara o umflatura sub zona lezata. Ridicati picioarele. Ridicati piciorul mai sus de inima pentru a incetini fluxul sangvin si a impiedica umflarea zonei. Frectionati cu arnica- muschii suprasolicitati sau contractati.

Luati calin pentru durerea datorata contracturii musculare (tinctura 5ml- 1:5 de 3 ori pe zi) daca contractura este determinata de stres.
Folositi un antiimflamator: aspirina sau ibuprofen care reduc durerea si inflamatia.Includeti varietatea. Plimbati-va mult, practicati inotul, ciclismul, schimband zilnic tipul de exercitii, alternand greu-usor, pentru ca muschilor le trebuie 48 de ore pentru a-si reveni.
Intindeti treptat muschiul si el se va relaxa. Intinderea determina vindecarea, pentru ca daca muschii nu sunt alungiti, vor ramane contractati, fiind predispusi la rupturi.

Masati muschii cu miscari blande si opriti-va daca doare. Incalziti zona afectata inainte de a o masa.Purtati imbracaminte calda.Scoateti imbracamintea stramta.Schimbati-va incaltamintea.Fiti rabdator.

Pierdeti din greutate, pentru ca durerile si contracturile musculare cronice s-ar putea datora excesului de greutate.Beti mai multe lichide, pentru ca deshidratarea contribuie la aparitia spasmelor musculare. Consumati lichide inaintea, in timpul si dupa practicarea exercitiilor fizice.

Intinderi de ligamente si luxatii
Ligamentele sunt fasii rezistente de tesut care inconjoara articulatiile, conferindu-le sprijin si stabilitate; au o oarecare elasticitate, dar daca sunt intinse dincolo de limitele normale, ele se pot deteriora sau inflama, cu alte cuvinte, luxa. O luxatie se vindeca in aproximativ 6 saptamani, putandu-se trata la domiciliu si fara supraveghere medicala.

Strategii de autotratament
Odihniti incheietura. Luxatiile nu dor neaparat foarte tare la inceput, dar fortarea unei articulatii lezate agraveaza problema. Pentru luxatiile minore (intinerile de ligamente) este nevoie de cateva zile de odihna fara a limita complet miscarile, trebuind evitate activitatile viguroase, care necesita o presiune asupra zonei vatamate.
Puneti imediat luxatia la gheata. Trebuie imediat aplicat gheata pe luxatie pentru ca tumefierea sa se retraga de la inceput.

Cat timp zona este inca dureroasa, existand si tumefiere, improspatati mereu gheata. Ca alternativa, se poate folosi o punga de legume congelata. Procurati-va o perna cu gel. Pernele cu gel se racesc mai mult decat gheata si pot provoca degeraturi daca sunt puse direct pe piele. Intre perna cu gel si piele se aseaza un prosop si se mentine mai mult de 15 minute.Bandajati incheietura. Comprimarea zonei cu un bandaj elastic previne acumularea fluidului, ceea ce reduce tumefierea si durerea, contribuind la vindecarea ligamentelor vatamate.

Nota explicativa
Referatele si lucrarile oferite de Referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Referat.ro te invata cum sa faci o lucrare de nota 10!
Linkuri utile
Programeaza-te online la salonul favorit Descarca gratuit aplicatiile pentru iOS si Android Filmulete haioase Filme, poante si cele mai tari faze Jocuri Cele mai tari jocuri de pe net Referate scoala Resurse, lucrari, referate materiale pentru lucrari de nota 10
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

Referat.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat politica de confidentialitate pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles