4 obiceiuri care te ajuta sa combati anxietatea si depresia

Publicat: 28.09.2022
4 obiceiuri care te ajuta sa combati anxietatea si depresia

Cu totii ne simtim anxioasi sau tristi ocazional. Dar atunci când aceste sentimente persista si încep sa interfereze cu viata ta de zi cu zi, poate fi un semn al unei tulburari de anxietate sau depresie. Lasate netratate, aceste doua afectiuni pot avea un efect devastator asupra calitatii vietii tale.

Din fericire, exista câteva obiceiuri pe care le poti adopta pentru a gestiona eficient simptomele anxietatii si depresiei, astfel încât acestea sa nu îti controleze viata. Atât cercetarile clinice, cât si experienta directa arata ca adoptarea unor obiceiuri care sustin sanatatea mintala pe termen lung are beneficii dincolo de atenuarea stresului de moment. Partea buna este ca azi exista tratament naturist depresie sau tratament naturist anxietate. Ca sa nu cauti prea mult timp pe internet dupa anxietate tratament naturist, iata patru obiceiuri care te pot ajuta sa combati depresia si anxietatea.


Mindfulness


Atunci când te afli în mijlocul unui episod de anxietate sau depresie, poate fi greu sa crezi ca este posibila o cale de iesire. Dar persoanele care practica mindfulness raporteaza ca aceasta îi ajuta sa devina mai constienti de gândurile, sentimentele si comportamentele lor - si sa reduca intensitatea emotiilor negative. Într-un studiu efectuat pe persoane cu anxietate, cei care au practicat sa ramâna în momentul prezent au fost mai capabili sa "renunte" la griji si sa iasa din ciclul de anxietate si stres. Câteva modalitati de a practica mindfulness includ:
- observarea emotiilor si gândurilor actuale fara a te judeca
- practicarea respiratiilor profunde în fiecare zi pentru a te ajuta sa îti reglezi emotiile
- concentrarea pe simturile tale (cum ar fi senzatia vântului pe piele, sunetul pasarilor ciripind sau gustul cafelei de dimineata)
- practicarea de yoga sau meditatie; aceste activitati sunt modalitati sustinute de cercetari pentru a te ajuta sa reduci stresul si anxietatea pe termen lung.

Exercitii fizice regulate

Exercitiile fizice regulate sunt cel mai bun lucru pe care îl poti face pentru sanatatea ta. Sportul poate ajuta la combaterea anxietatii si depresiei prin îmbunatatirea somnului, reducerea stresului, scaderea anxietatii si cresterea nivelului de endorfine. Alege, de preferat, o activitate care îti face placere sa o faci în mod recurent. Sa faci exercitii cu prietenii sau cu familia te poate ajuta sa ramâi responsabil(a) fata de obiectivele de fitness, iar prezenta altcuiva poate face ca acest lucru sa fie mai putin intimidant.

Somn de calitate

În timp ce exercitiile fizice te pot ajuta sa îti îmbunatatesti calitatea somnului, obiceiurile de somn te pot ajuta sa îti îmbunatatesti rutina de exercitii fizice. Doua treimi dintre persoanele cu tulburari de anxietate nu dorm suficient, iar persoanele cu depresie au adesea probleme cu somnul. Experimentarea unor perioade lungi de insomnie te poate face mai probabil sa te confrunti cu tulburari de anxietate si de depresie. Evita cofeina si alcoolul aproape de ora de culcare si asigura-te ca dormi într-o camera aerisita, întunecata si linistita.

Sarbatorirea micilor victorii

Atunci când te lupti cu anxietatea si depresia, poate fi usor sa te concentrezi doar pe toate lucrurile care sunt dificile sau negative. Dar cercetarile au descoperit ca persoanele care se concentreaza pe realizarile lor, în loc de problemele lor, sunt mai putin susceptibile de a se confrunta cu depresia. Nu trebuie sa sarbatoresti fiecare lucru mic pe care îl faci - doar lucrurile care sunt semnificative pentru tine. Acestea pot fi obiective mici (cum ar fi atingerea targetului de 10000 de pasi pe zi) sau pot fi realizari mari (cum ar fi obtinerea unei diplome sau a unui proiect la locul de munca). A-ti sarbatori victoriile nu înseamna ca trebuie sa negi provocarile cu care te confrunti. Dar te poate ajuta sa ramâi motivat atunci când progresul este lent si esecurile sunt inevitabile.

Când simti anxietate sau depresie, este tentant sa te cufunzi în emotiile tale si sa le lasi sa preia controlul, dar aceste obiceiuri te pot ajuta sa ramâi pozitiv(a) si responsabil(a). Aceste obiceiuri nu rezolva toate problemele care vin odata cu anxietatea si depresia, dar te pot ajuta sa te simti mai putin coplesit(a) si mai stapân(a) pe viata ta.

Home | Termeni si conditii | Politica de confidentialitate | Cookies | Help (F.A.Q.) | Contact | Publicitate
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.