Alimentele

Trimis la data: 2013-03-07
Materia: Medicina
Nivel: Facultate
Pagini: 2
Nota: 8.20 / 10
Downloads: 0
Autor: tanasemariana
Dimensiune: 12kb
Voturi: 1
Tipul fisierelor: doc
Acorda si tu o nota acestui referat:
In aceasta gupa intra laptele dulce, laptele praf, produse lactate: lapte batut, sana, branzeturi: cascaval, branza topita. Laptele contine 80% apa. Este sursa cea mai importanta de calciu : 100 ml lapte contine 125 mlgrame de calciu, branza de vaci contine 200-300 mlgrame de calciu, branza telemea si cascavalul contin pana la 1000 miligrame de calciu. Laptele contine numai factori pozitivi de aceea calciul este foarte bine absorbit in organism. Laptele este o sursa importanta de protein, protein din lapte este protein de clasa I.
El este o sursa importanta de vitamine, daca este integral va contine vitamine liposolubile dar el contine si vitamine hidrosolubile. Laptele contine lipide- 3,5 grame%, glucide- 4,8% (cantitativ ) dar nutritive nu este o sursa de glucide, el are si aspect negative: valoare caloric mica, nu are fier, este sarac in fier si administrat in cantitati mari poate duce la anemie feripriva, este bogat in cholesterol. Necesarul la adult este 200ml/30 gr branza. Carne si preparate din carne
In aceasta grupa intra carnea mamiferelor domestic, pasari, pesti.

Se poate consuma ca: carne ca atare, preparate din carne. Carnea adduce proteine (16-22 grame protein), sunt protein de clasa I, dar ea contine si protein de clasa a III-a, contine foarte multe nucleoproteine, carnea este foarte bogata in fier, pe langa fier contine si fosfor, contine putin calciu, este bogata in vitamine (complexul B- vitamina PP, B12 (ficatul), B1, B2, B6), daca carnea este grasa contine si vitamine liposolubile, este bogata in lipide, nu contine glucide. Necesarul este de 150-200 grame/zi. Prin carne se pot transmite foarte multi germeni (antrax) si paraziti, ea mai poate contine si nitrati care sunt daunatori organismului.

Aduce vitamine - ,,comoara de vitamine"- cuprinde toate vitaminele, este o sursa buna de protein- 12 grame%, este sursa foarte importanta de elemente minerale- fosforul, este un element foarte indicat la efortul intellectual, contine fier, magneziu, oul contine si lipide, este bogat in cholesterol, nu contine glucide. Necesarul la copil - in fiecare zi, la adult- 3-4 oua/ saptamana, persoanele in varsta a III-a sau persoanele cu cholesterol crescut au voie un ou pe saptamana. Albusul din ou este alergogen, ouale trebuiesc consummate fierte.
Home | Termeni si conditii | Politica de confidentialitate | Cookies | Help (F.A.Q.) | Contact | Publicitate
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.