Efectele alimentelor

Trimis la data: 2013-02-03 Materia: Biologie Nivel: Facultate Pagini: 4 Nota: / 10 Downloads: 42
Autor: Coada nicolae Dimensiune: 17kb Voturi: Tipul fisierelor: doc Acorda si tu o nota acestui referat: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
vezi mai multe detalii vezi mai putine detalii
Raporteaza o eroare
Nu este nicio surpriza ca ceea ce mancam are un efect direct asupra modului in care ne simtim, atat fizic, cat si psihic. Cateva studii recente au sugerat faptul ca dieta mediteraneana ar putea sa ne protejeze impotriva depresiei. Pentru ca in aceasta zona cazurile de depresie sunt mult mai rare decat in restul lumii, cercetatorii sunt de parere ca dieta mediteraneana, bogata in fructe, legume, peste, nuci, cereala integrale si ulei de masline ajuta la mentinerea unui psihic sanatos.

Desi depresia nu depinde de un singur factor, o alimentatie corecta este primul si cel mai eficient pas in prevenirea, dar si tratarea cazurilor moderate de depresie. De cele mai multe ori, deficientele de anumiti nutrienti, precum vitamine, minerale sau acizi grasi, pot cauza sau pot predispune la aparitia depresiei. Cercetatorii spanioli de la Universitatile Las Palmas si Navarra au studiat un grup de 10.094 de persoane pe parcursul a patru ani si au descoperit ca persoanele care urmau o dieta mediteraneana clasica erau cu 30% mai putin predispuse de a dezvolta o forma de depresie.

Un studiu asemanator a fost condus si in Marea Britanie, rezultatele fiind aceleasi: persoanele care mancau in stil mediteranean erau cu 30% mai putin predispuse de a fi depresive. "Este foarte posibil ca aceasta combinatie de acizi grasi omega 3, impreuna cu alte grasimi nesaturate si antioxidantii din uleiul de masline si nuci, flavonoidele si alti fitonutrienti din legume si verdeturi, dar si vitaminele din grupa B care se regasesc in dieta mediteraneana clasica sa aiba un efect protector impotriva depresiei", au declarat coordonatorii studiului efectuat in Spania.

Alimente bogate in seleniu Studiile au mai aratat ca exista o legatura stransa intre aparitia depresiei si nivelul scazut de seleniu din organism. Cerealele integrale, cat mai putin rafinate, carnea, ouale si nucile reprezinta surse importante de seleniu. Cantitatea zilnica recomandata de seleniu este de 0.06mg pentru femei si 0.07 pentru barbati. Pest Acizii grasi care se gasesc in peste sunt esentiali pentru sanatatea inimii, pentru creier, dar si pentru starile psihice pe care le avem. Omega 3 si omega 6 sunt nutrienti ce nu pot fi produsi de organism, singura modalitate de a beneficia de o cantitate suficienta fiind alimentatia bogata in peste gras precum somon, ton, macrou, dar si in seminte de dovleac, in sau rapita.

Stiri
Nota explicativa
Referatele si lucrarile oferite de Referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Referat.ro te invata cum sa faci o lucrare de nota 10!
Noutati
Stiri educatie
Linkuri utile
Programeaza-te online la salonul favorit Descarca gratuit aplicatiile pentru iOS si Android Materiale educative Jocuri Cele mai tari jocuri de pe net Referate scoala Resurse, lucrari, referate materiale pentru lucrari de nota 10
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.