Proiect micul dejun

Trimis la data: 2013-04-01 Materia: Diverse Nivel: Liceu Pagini: 30 Nota: / 10 Downloads: 0
Autor: danilcenco Dimensiune: 1477kb Voturi: Tipul fisierelor: doc Acorda si tu o nota acestui referat: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
vezi mai multe detalii vezi mai putine detalii
Raporteaza o eroare
Se spune ca o zi buna incepe cu un mic dejun consistent. Cand sarim peste micul dejun este foarte probabil sa ne simtim obositi atunci cand creierul si corpul raman fara "combustibil".Mancand la micul dejun in fiecare zi este cheia unei vieti lungi si sanatoase, potrivit ultimelor cercetari. Acestea au demonstrat faptul ca un mic dejun regulat reduce semnificativ riscul de a deveni obezi, diabetici sau de a face infarct.Pe parcursul noptii, organismul consuma rezervele de energie, iar depozitele de glucoza, zahar si hidrocarbonati trebuie refacute.

Cea mai buna combinatie pentru un inceput al zilei plin de energie este un mic dejun ce cuprinde carbohidrati complecsi (cereale integrale, fructe), proteine (carne usoara si lactate) si ceva grasimi (margarina, nuci). Un astfel de meniu la micul dejun va ajuta la mentinerea nivelului necesar de zahar, la indepartarea senzatiei de foame pentru mai mult timp si ofera energia necesara pentru a trece peste prima jumatate a zilei.

Mereu auzim ca micul dejun reprezinta masa cea mai importanta a zilei. Dar de ce? Studiile au aratat ca tinerii care mananca micul dejun sunt mai creativi si mai activ fizic, si se concentreaza mai bine. Iar adultii isi procura portia de vitamine si minerale, ajuta la scaderea colesterolului, asigura o mai buna concentrare si performanta de-a lungul zilei, te ajuta sa iti mentii greutatea.

Sunt multi cei care cred ca daca sar peste micul dejun o sa slabeasca. Ei bine, nu e asa. Daca nu mananci, nu vei slabi. Organismul asteapta sa primeasca mancare, la anumite intervale, incepand cu micul dejun. Pentru cei care tin o dieta sau doresc sa aiba o viata sanatoasa, micul dejun reprezinta cea mai importanta masa.

Un mic dejun sanatos are un rol pe termen lung si protejeaza organismul de diferite boli: obezitate, hipertensiune, diabet.Un mic dejun sanatos trebuie sa contina proteine si fibre. Proteinele se regasesc in carne slaba, lactate, oua, iar fibrele in legume, fructe si cereale integrale. Combinarea alimentelor de origine animala cu cele de origine vegetala, in meniul pentru micul dejun, realizeaza un echilibru intre factorii nutritivi.

Cele mai multe persoane gasesc zeci de motive pentru a sari peste micul dejun, ignorand faptul ca acesta reprezinta cea mai importanta masa a zilei. Fie din graba, fie din nepasare, micul dejun este eliminat din obiceiurile zilnice; cu toate acestea, specialistii in domeniu au incercat sa motiveze oamenii sa isi inceapa ziua in mod sanatos, cu o portie energizanta de hrana.

Cei care isi incep ziua cu un mic dejun adaptat nevoilor personale, au un randament mult mai bun in decursul zilei, o capacitate de munca intensificata si un tonus mai puternic. De asemenea, alegerea corecta a alimentelor consumate in primele ore ale zilei poate asigura necesarul zilnic de vitamine, minerale si alte subsante nutritive. Mai mult decat atat, caloriile acumulate la primele ore, sunt transformate in energie, evitandu-se astfel acumularile nesanatoase de greutate peste cea normala.

Pentru a avea un mic dejun echilibrat, simplu de preparat , care sa va aduca tonusul necesar in timpul zilei, aveti nevoie de cateva mici sfaturi si cateva exemple de mic dejun.

Iata:
- micul dejun reprezinta momentul in care intr-adevar trebuie sa va faceti plinul de energie
- aceasta masa a zilei trebuie sa aduca aproximativ un sfert din numarul total de calorii zilnice,dar nu sub orice forma bineinteles
-trebuie alesi in special carbohidratii cu absorbtie lenta care ofera suficienta energie pana la urmatoarea gustare
-un mic dejun echilibrat poate sa contina: un fruct, o bautura calda sau rece, un lactat, un produs cerealier ( paine, cereale, biscuiti), eventual o sursa de proteine ( ou sau carne ).

Stiri
  • pag. 1
  • pag. 2
  • pag. 3
  • pag. 4
  • pag. 5
  • pag. 6
  • pag. 7
  • pag. 8
  • pag. 9
  • pag. 10

Nota explicativa
Referatele si lucrarile oferite de Referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Referat.ro te invata cum sa faci o lucrare de nota 10!
Noutati
Stiri educatie
Linkuri utile
Programeaza-te online la salonul favorit Descarca gratuit aplicatiile pentru iOS si Android Materiale educative Jocuri Cele mai tari jocuri de pe net Referate scoala Resurse, lucrari, referate materiale pentru lucrari de nota 10
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.