Zincul protejeaza celulele pielii

Trimis la data: 2007-09-10 Materia: Medicina Nivel: Liceu Pagini: 2 Nota: / 10 Downloads: 641
Autor: Crina dispan Dimensiune: 5kb Voturi: Tipul fisierelor: doc Acorda si tu o nota acestui referat: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
vezi mai multe detalii vezi mai putine detalii
Raporteaza o eroare
Zincul este un oligoelement prezent in cantitati foarte mici in organism: aproximativ 2,5 grame. Cu toate acestea, rolul sau este capital. Necesar in peste 200 de reactii chimice ale organismului, zincul intervine mai ales in sinteza proteinelor. Astfel, are rol in crestere, respiratie, sistemul endocrin, imunitate, sexualitate.

Pentru piele, zincul este un aliat indispensabil. El favorizeaza cicatrizarea si influenteaza astfel numeroase probleme ale pielii: psoriazis, ulcer de gamba, infectii ale pielii. In ceea ce priveste acneea, rolul zincului este demonstrat stiintific: combate bacteria responsabila si limiteaza reactia inflamatorie. Zincul este esential si in cazul arsurilor provocate de razele ultraviolete ale soarelui. Acest oligoelement contribuie la prevenirea si calmarea inflamatiilor pielii.

CARENTE. Aportul zilnic recomandat este de 14 miligrame de zinc pentru barbati si 12 miligrame pentru femei. Desi zincul este prezent in numeroase alimente – peste, fructe de mare, carne, oua, cereale, legume uscate – carentele sunt foarte frecvente in randul populatiei generale. De ce? Motivul este simplu: "consumul de tutun, cafea, ceai, alcool si indeosebi stresul epuizeaza rapid rezervele de zinc. Pe de alta parte, industrializarea alimentatiei, mai ales in cazul cerealelor, si aici ne referim la paine, paste, reduce aportul de zinc", semnaleaza dr. Patrick Holford in lucrarea "Le bible de la nutrition optimale" (Biblia nutritiei optime).

De retinut ca zincul de origine animala este mai bine absorbit decat cel de origine vegetala. De aceea, vegetarienii sunt foarte expusi la carente de zinc. Tulburarile digestive, uscaciunea pielii, acneea, cicatrizarea dificila, unghiile casante, caderea parului sunt principalele simptome ale lipsei de zinc.

REZERVOARE DE ZINC

Pentru a evita carentele, medicii va recomanda o alimentatie echilibrata avand grija la aportul de zinc. Alimentele cele mai bogate in zinc sunt: stridiile (16 mg/100 g), ficatul de vita si de porc (9 mg/100 g), germenii de grau (7 mg/100 g), painea integrala (5 mg/100 g), carnea de vita, galbenusul de ou (4 mg/100 g), soia (3 mg/100 g), fasole uscata, linte, peste oceanic, crustacee (2-2,5 mg/100 g). Vinul, consumat evident in doze moderate, faciliteaza absorbtia de zinc. Suplimentele nutritive pe baza de zinc sunt indicate in unele cazuri de acnee, probleme ale unghiilor sau in caderea parului. De asemenea, o suplimentare in zinc este uneori necesara la femeia gravida. De retinut ca zincul este mai bine asimilat daca este luat pe stomacul gol decat in timpul meselor.

Stiri
Nota explicativa
Referatele si lucrarile oferite de Referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Referat.ro te invata cum sa faci o lucrare de nota 10!
Linkuri utile
Programeaza-te online la salonul favorit Descarca gratuit aplicatiile pentru iOS si Android Materiale educative Jocuri Cele mai tari jocuri de pe net Referate scoala Resurse, lucrari, referate materiale pentru lucrari de nota 10
Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea referat.ro fiind interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al referat.ro. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. Informati-va despre Politica de confidentialitate. Daca aveti intrebari sau sugestii care pot ajuta la dezvoltarea site-ului va rugam sa ne scrieti la adresa webmaster@referat.ro.